torsdag 28 oktober 2010

Jösses vad tiden går fort. Undrar var den tar vägen egentligen....?
Först vill jag säga till er som frågat om mönster på den turkosa mössan, att ja, det finns mönster men inte i webshoppen (än). Är ni intresserade så går det bra att maila till carina (at) cinasgarn punkt se så fixar jag det den vägen. :)

Sen sist så har mina september sockor i Sock Knitters Anonymus blivit klara.
Mönster: Black Tie, Optional (ravelry länk)
Garn: Drops Fabel + svarta pärlor på skaftet
Stickor: 2,5 mm KnitPro rundsticka 80cm
Övrigt: Lärde mig en ny uppläggning - German Twisted Cast On, som jag definitivt kommer att använda till alla strumpor framöver. Den gav en väldigt snygg och elastisk uppläggning. Sockorna är nog bland de snyggaste jag stickat och jag kan varmt rekommendera mönstret om du är sugen på en liten utmaning.

Karisma västen har också fastnat på bild men med Diana som modell.


Mönster: Drops 125-2
Garn: Karisma i samma färg som på beskrivningen (hur gick det till??)
Stickor: 3,5 & 4 mm
Övrigt: Helt enligt beskrivningen men med facit i hand hade det inte skadat om axelbanden vore någon cm kortare.

Nu ska jag ta och stänga igen butiken och åka hem och ha lite fredagsmys. Ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar