torsdag 7 juli 2011

En dag kvar

Nedräkningen för semestern har varit lång men nu är det bara en dag kvar till två långa veckors ledighet. Jag vet, två veckor låter inte mycket men när man har eget företag så är det en evighet.

Sen är det bara att konstatera att om man ska få något färdigt så ska man blogga om det. I midsommarhelgen tog jag mig i kragen och tog hand om en av mina ensamma strumpor. Nu är den inte ensam längre!

Mönster: Cadence Socks - Mysteriesockor mars 2011 i SKA (Sock Knitters Anonymus)
Garn: Skinny Bugga i färgen Orange Assassin Bug
Stickor: 2,5 mm
Övrigt: Jätteroliga strumpor att sticka och de sitter som en smäck på foten. Garnet är helt fantastiskt mjukt och jättehärligt att sticka med. Helt enkelt en superkombination.
Betyg: 5 garnnystan av 5 möjliga

1 kommentar:

  1. Det där ser ju väldans fint ut. Ska se om jag kan jaga fram tillräckligt tunt garn. Sist fick jag ju räkna om allting och det vet jag inte om det här mönstret tillåter precis ...

    Ha en skööööön semester!

    SvaraRadera