söndag 21 augusti 2011

Lovely Vienna!


Tack för alla snälla kommentarer om magen. Om allt går som det ska kommer det ett litet pyre till oss i slutet av November. Gissa om det här kommer att bli den längsta hösten någonsin?

Förra helgen var maken och jag i Wien. Hade tänkt skriva en lång reseberättelse men det hade nog tråkat ur er så pass att ni aldrig återvänt så jag nöjer mig med ett gäng bilder med lite text till. Håll till godo!

Stefansdomen, en otroligt vacker byggnad:

En del av den exklusiva shoppinggatan. Här fanns t.ex. Tiffany´s, Burberry, Hermès,
Hade jag en massa pengar över så.....
Mitt i stan finns en otroligt vacker park. Runt en stor del av parken fanns det uppstammade rosor i massor av olika sorter. Ni kan tänka er doften.

Några rosor var riktigt höga. Maken (195 cm) infogad för referens....



Turistande gör i alla fall mig hungrig.
Maken var lycklig eftersom vi hittade ett Starbucks och han fick sin absoluta favorit: Kaffe Mocca.

Naturligtvis så blev det ett besök på en garnaffär med lite garnshopping också men det får ett alldeles eget inlägg lite senare.


3 kommentarer:

  1. Grattis! (Jag ligger efter med bloggläsningen...)

    Härliga bilder, ni ser ut att ha det fin-fint! Vilken spännande höst ni kommer att få.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Skulle vara trevligt att åka dit.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du är med och tävlar om ett babygym från Skip Hop i min blogg! Tävlingen avslutas natten till fredag.

    SvaraRadera