måndag 15 april 2013

Tro det eller ej

Har ni sett, jag virkar!

Ibland så kommer det över mig ett sånt där "Det här måste jag testa NU!" och då är det bara att gilla läget och sätta igång. I fredags blev det precis så. Fick hem nya virknålar i butiken och samma dag hade jag sett en supergullig virkad mössa som jag tror sonen skulle gilla. Så nu virkar jag och för en gångs skull får jag inte ont i handen. Jag håller nämligen virknålen i ett överhandsgrepp, alltså precis likadant som jag håller i mina stickor, så andra ergonomiska virknålar funkar inte för mig. Men de här är kanon. Har redan börjat fantisera om virkade plädar och kuddar och sjalar och..... ja, ni fattar....

Har en liten fråga till er också. När jag städade i mitt sy/stick/hobbyrum så sorterade jag ut en del garn som jag tänkte göra mig av med. Skulle ni vara intresserade av en liten Bloppis där jag lägger ut garner som gärna skulle vilja hitta ett nytt kärleksfullt hem? Hojta i kommentarerna i sådana fall.

1 kommentar:

  1. klart man skulle vara intresserad.. problemet är väl att man själv har väldigt mycket garn :-)

    SvaraRadera