torsdag 6 januari 2011

Snöstorm

Ute är det snöstorm och jag har kurat ihop mig i soffhörnet och tänker inte resa på mig i onödan. Sen sist så har jag nästan fått klart alla tre stickningarna jag hittade i stickkorgen.
Saroyan och Malabrigo Sock koftan är blockade och klara. Väntar på lite bättre väder så vi kan ta bilder med mig i plaggen.
Iris saknar knappar och ett bad men det ska jag försöka fixa i eftermiddag.
Av bara farten blev ärmarna på Hallett's Ledge också klara.
Men nu har jag slut på garn så fram- och halskanterna får vänta tills jag fått tag i mer.

Bara för att jag varit så duktig med mina gamla surdegar så har jag börjat på lite nytt.
Vantarna Signe i underbara Koigu och Fabel. Superroliga att sticka och snyggt mönster.

Sen fick jag en idé jag var tvungen att testa. Mössa i Chunky Chic.
Garnet är väldigt trevligt att sticka i, mjukt och mysigt och än så länge blir det som jag tänkt. Hoppas bara att jag får till minskningarna som jag ser dem framför mig...

Nu i januari har jag bloggat i 6 år och det tänker jag fira med en utlottning. Så håll utkik, den kommer snart.

2 kommentarer: