torsdag 15 september 2011

Färdig kofta och mössa

Äntligen klar och fångad på bild mellan regnskurarna.
Mönster: Kofta med ytmönster i mosstickning från Yll o Tyll, stl 6-9 mån
Garn: Drops Baby Merino, 3 nystan
Stickor: 3 mm
Övrigt: Jättefin kofta men jag hade svårt att få in mönstret i huvudet eftersom det ändrades både på rätan och avigan. Inte förrän sista ärmen flöt det på utan att jag var tvungen att ha näsan i diagrammet.

Sen har det blivit en liten mössa till också.



Mönster från Svarta fåret som jag fått av min vän Lovisa. Hon har stickat flera till sin son och säger att den sitter jättebra på huvudet på små bäbisar. Jag stickade stl 6 mån och hoppas att Plutten inte får lika stort huvud som sin mamma....


2 kommentarer:

  1. Jättegullig, både tröja och mössa! Plutten kommer att bli så fin!!

    SvaraRadera
  2. Å, vad fint! Jag är helt tokig i knallrött just nu och den där nyansen är helt fantastisk. Och merino ger stickat en så fin släthet.

    SvaraRadera